Fotoverslag

Vragen.......

Tucson, 22 april, Zonnig en droog. 27 ˚C.

We hebben dan wel een suite in deze Super8, hij ligt aan een Shell pompstation en er is een overweg in de buurt waar iedere 15 minuten een trein luid toeterend overheen rijdt. Kortom, een slapeloze nacht. Helaas. We zijn nog net op tijd voor onze continental breakfast.
Bij daglicht zien we pas hoe droog Arizona is. Het is om 10:00 uur al 20 ˚C. En de temperatuur loopt nog op gedurende de dag. Maar door de lage lucht vochtigheid is het wel te doen. We zien nu pas hoeveel cactussen hier groeien. Allemaal van die ferme staanders..... Leuk voor de dames om naar te kijken.
Dan gaan we op weg naar het Pima Air museum. We kunnen daar een tour maken over de AMARG boneyard, een opstelterrein en sloop voor vliegtuigen. Er staan er ongeveer 4000. Omdat we eerst op het verkeerde adres zijn, komen we pas om 11:00 uur aan op bij het museum. We nemen meteen de tour, maar komen er al snel achter dat het de verkeerde is. We worden rondgereden over het terrein van het museum en krijgen uitleg over vliegtuigen waarvan we er maar een paar kennen. De gids is een ex-piloot. Hij weet wel af en toe wat smakelijke details te vertellen over de vliegtuigen. Een ervan gaat over een vliegtuigje dat oorspronkelijk bedoelt was als een eenmotorig vliegtuig. Omdat deze motor weinig vermogen heeft wordt er een tweede bij gehangen. Als de piloot gevraagd wordt hoe lang hij kan vliegen met 1 van de 2 motoren antwoord hij : "Just long enough to reach the crash site".
Als we een uur later terug zijn van de rondrit is er net een bus vertrokken naar de boneyard. We moeten wachten tot 14:00 uur voor de volgende tour. Omdat we het museum wel gezien hebben gaan we op zoek naar de dichtsbijzijnde Starbucks voor een bak leut. Is maar een kwartiertje rijden.....
Terug bij het museum stappen we op de bus. De boneyard is indrukwekkend. We krijgen eerst weer een rondleiding langs dezelfde vliegtuigen die we ook al in het museum gezien hebben. Maar dan rijden we een rondje over het terrein. Er staan zowel vliegtuigen die weer binnen een paar dagen weer inzetbaar zijn, maar ook vliegtuigen in diverse stadia van ontbinding. Ook worden er vliegtuigen in stukken gezaagd als gevolg van het SALTII akkoord tussen de USA en de Soviet unie. De overheid heeft, naast vliegtuigen, nog genoeg andere spullen over.
Als we alles gezien hebben willen we nog naar het Titan missile museum. Dit een nog volledig intacte silo met een intercontinentale nucleaire raket erin. Het nucleaire spul is er al uit, maar de rest werkt nog.
We rijden naar Tucson om te kijken wat er nog te doen is. Dat valt tegen. Het is een mooie stad maar in het centrum is niet veel te doen. We rijden naar Park place mall. We eten er wat en kopen een nieuw bandje voor de filmcamera.


Benson, 22 april, Zonnig en droog. 30 ˚C. 120 mls gereden

In Benson nemen we een Super8. Hij ligt helemaal in de woestijn. Lekker rustig. We willen even een nachtje bijkomen. En morgen is er weer continental breakfast. En natuurlijk gratis internet.

Er staat een gepensioneerde

SR-71 Blackbird

Buiten op het terrein

Sikorski vrachtheli

Superguppy

Jolly loves....

Presidentieel vliegtuig

Naar de AMARG boneyard

Ongeveer 4000 vliegtuigen

staan er opgesteld

in verschillende stadia

van opslag

Heli's

F-16's

Net uit de mottenballen

intercontinentale raketten

niet alleen kleien vliegtuigen

Lekker weer vandaag

Downtown Tucson